Βαξεβανέρης Ηφαιστίων

Αρχική / Team Member / Βαξεβανέρης Ηφαιστίων
Ερεύνητης Ορφικοπυθαγορίου Φιλοσοφίας & Αστρολογίας

Η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία και οι κώδικες της αστρολογίας όπως τους μετέφεραν ο Δωρόθεος της Σιδώνας, ο Πτολεμαίος,, ο Ηφαιστίωνας από τις Θήβες, ο Πυθαγόρας, ο Πλάτωνας αλλά και πολλοί άλλοι φιλόσοφοι και αστρολόγοι, ερμηνεύονται εδώ και 100 χρόνια περίπου από τον ερμηνευτικό οδηγό του Νεοπυθαγορίου διδασκάλου Σπυρίδωνα Νάγου (1868-1933) και των μαθητών του. Η διδασκαλία του κερδίζει μεγάλο έδαφος στις μέρες μας αφού ολοένα περισσότεροι ερευνητές αποδέχονται τις ερμηνείες του και γίνεται ποιο γνωστή σε ευρύτερο κοινό. Ο Σπυρίδων Νάγος παραδίδει μία ολοκληρωμένη ερμηνευτική μέθοδο αποκωδικοποιώντας το σύνολο των αρχαίων εσωτερικών φιλοσοφικών κειμένων. Κατά τις προηγούμενες δεκαετίες απασχόλησε ένα μεγάλο μέρος εσωτεριστών ερευνητών, επιστημόνων, καλλιτεχνών και ανθρώπων από όλες τις ειδικότητες και σίγουρα θα συζητηθεί πολύ στα χρόνια που έρχονται. Αν θελήσουμε να ερευνήσουμε την αστρολογία και τα ζώδια βάσει αυτής της ερμηνευτικής θα ανακαλύψουμε πρωτοταγώς ότι οι ιδιότητες κάθε ζωδίου όπως, η εποχή που κυριαρχεί και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, αναλογούν σε ένα ένστικτο του ανθρώπου. Αυτό βασίζεται στην παρατήρηση των Αρχαίων Έλληνων φιλοσόφων οι οποίοι ταύτισαν την συμπεριφορά της ψυχής με την συμπεριφορά του φυτικού βασιλείου κατά την διάρκεια του έτους και τις αλλαγές των εποχών. Για παράδειγμα την εποχή του Φθινοπώρου που κυριαρχεί ο Ζυγός γίνεται η σπορά. Έτσι και η ψυχή μας είναι δεκτική νέων ιδεών, που θα ανθήσουν, θα εκδηλωθούν, την Άνοιξη την εποχή του «Κριού και του – Ταύρου» . Το καλοκαίρι η ψυχή θα λάβει τους καρπούς των προσπαθειών της καθώς κυριαρχούν οι Δίδυμοι και ο Καρκίνος» κτλ.  Κάθε ζώδιο αντιστοιχεί σε μία εποχή μία φυσική εργασία αλλά και σε ένα ένστικτο. Τα ένστικτα ωθούν τα ζώα και τον άνθρωπο υποσυνείδητα να ρυθμίζει την ζωή του αναλόγως προς τους φυσικούς νόμους. Είναι αυθόρμητες τάσεις που αποσκοπούν – εφόσον δεν διαστρέφονται – στην ανέλιξη και την προαγωγή του ανθρώπου. Στο βιβλίο «Ο άνθρωπος και η ζωή» του Ι. Βασιλή εκδ. Ιδεοθέατρον αναφέρεται ότι τα ένστικτα και οι ορμές μας θα πρέπει να ικανοποιούνται για να είμαστε ευτυχισμένοι και να εξελισσόμαστε σαν άνθρωποι. Αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει με μέτρο όπως έλεγαν στην αρχαιότητα. Το «παν μέτρον άριστον» έρχεται να συμπληρώσει ο Πυθαγόρας στα Χρυσά Έπη του λέγοντας « ….μέτρο εννοώ εκείνο το οποίο δεν θα σου προξενήσει θλίψη!!» Σύμφωνα με αυτό κάθε ένστικτο γίνεται πάθος, όταν συγκρούεται με ένα άλλο, ή όταν είναι σε έξαρση η πτώση σε σχέση με τα άλλα. Μόνο τότε νιώθουμε θλίψη. Με στόχο λοιπόν την βαθύτερη ανάγνωση του εαυτού μας αλλά και την ψυχική μας καλλιέργεια χρειάζεται αρχικά να παρατηρήσουμε τα ένστικτά μας και να τα αποκωδικοποιήσουμε βάσει του κάθε ζωδίου.

 

Μαθήματα Αστρολογίας με συγκεκριμένες ερμηνείες που προέρχονται από την Ορφικοπυθαγόρεια και Πλατωνική παράδοση του Δωροθέου της Σιδώνας, του Πτολεμαίου, του Ηφαιστίωνος των Θηβών, του Πυθαγόρου και μαθητών του , του Πρόκλου, του Σπυρίδωνος Νάγου και μαθητών του και νεότερων αναφορών . Η διδασκαλία μας προσπαθεί να αποβάλει τις αόριστες ερμηνείες και να εντάξει την αστρολογία σε ένα μεθοδολογικό πλαίσιο επιστημονικής ορολογίας και υφής με παραδείγματα από την Ελληνική εσωτερική Φιλοσοφία, Μυθολογία, Ιατρική, Μουσική, Αριθμητική, Γεωμετρία, και Φυσική.

 

Μερικές από τις θεματικές των μαθημάτων:

1)Στοιχεία Ελληνικής Ορφικοπυθαγορείου και

Πλατωνικής φιλοσοφίας

2)Στοιχεία Αστρονομίας

3)Κατάστρωση Αστρολογικού χάρτη

4)Ερμηνεία Αστρολογικού χάρτη

5)Αστρολογικές αντιστοιχίες

6)Φυσικοί νόμοι, ζωδιακός και άνθρωπος

7)Ερμηνεία Γενεθλίου Χάρτη και γεγονότος

8)Προγνωστικά Συστήματα σύμφωνα με τους Αρχαίους Ελληνικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς

9)Στοιχεία Ιατρικής Αστρολογίας

10) Συναστρεία

11) Ωριαία αστρολογία

12)Ακρίβεια στην Πρόβλεψη

13)Μυθολογικά χαρακτηριστικά και φυσιογνωμική της αστρολογίας

14)Εσωτερική Ελληνική Αστρολογία.

15)Στοιχεία διατροφής.

16)Εφαρμοσμένη αστρολογία